Zadanie z języka AIML - programowanie botów konwersacyjnych
Zapoznaj się z językiem AIML, np. przeczytaj ten
tutorial.
Zapoznaj się z dostępnym oprogramowaniem, w szczególności zainstaluj
jakiś interpreter AIML, jak np. jeden z najpopularniejszych napisany w
Javie Program D.
Przegląd innych
interpreterów
Opracuj według własnego pomysłu scenariusz scenki rodzajowej w stylu:
rozmowa z kierowcą autobusu MPK,
rozmowa z panią w kasie PKP,
rozmowa z panią z dziekanatu,
rozmowa z policjantem, który zatrzymał nas na autostradzie,
rozmowa z komornikiem, który przyszedł do nas do domu odzyskiwać długi,
itp.
Scenka powinna mieć możliwie wąski temat rozmowy, aby łatwo było
przewidzieć możliwe warianty odpowiedzi.
Napisz program w AIML (zbiór reguł zwanych w AIML kategoriami)
realizujący dany scenariusz rozmowy, uruchom pod wybranym
interpreterem AIML, dopracuj szczegóły programu, aby możliwe były
różne warianty rozmowy. Koniecznie przetestuj z udziałem innej
osoby (koleżanki/kolegi).
Interpreter AIML "Program D" można uruchomić na diablo i panamincie:
/usr/local/programd/bin/simple-console
lub
/usr/local/programd/bin/simple-gui-console
Domyślnie definiowany jest SampleBot, dla którego można załadować
własne pliki definicji reguł przez wywołanie typu: