+ Przedstawione programy są wynikiem mojej indywidualnej pracy i nie zawierają fragmentów lub całości innych programów nie będących moim dziełem, poza jawnie cytowaną publikowaną literaturą lub przykładami przedstawionymi w ramach wykładu, których występowanie jest przejrzyście oznakowane. Oświadczam także, że nie zleciłem osobom trzecim wykonania części, bądź całej pracy. Jestem w pełni świadomy, że wobec złamania tego oświadczenia będą wyciągnięte wobec mnie tego konsekwencje - powiązane z tym kursem, ale i życiowe, ponieważ takim działaniem umniejszam swoim umiejętnościom i nawykowi samodzielnej pracy. Jestem świadomy, że negatywnie odbije się to na mojej osobie, zmuszając mnie do wielokrotnie większej, dłuższej, cięższej pracy, aby nadrobić brak wysiłku właśnie w tej chwili. Oddając plagiat, uchybiam własnej inteligencji oraz łamię przepisy obowiązujące na Politechnice Wrocławskiej i Rzeczpospolitej Polski. Jestem świadomy, że nieprzestrzeganie treści niniejszego oświadczenia może grozić mi odpowiedzialnością dyscyplinarną przed Rektorem Politechniki Wrocławskiej, Komisją Dyscyplinarną do spraw Studentów lub Sądem Koleżeńskim zgodnie z ustawą Prawa o szkolnictwie wyższym, która precyzuje proces postępowania dyscyplinarnego. Wiem, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, że ten, kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, może podlegać grzywnie, karze ograniczenia lub pozbawienia wolności do lat 3. Obok świadomości prawnej, przyjmuję do wiadomości, że plagiat jest jedną z najniebezpieczniejszych patologii środowisk akademickich i stanowi problem moralny. Brak respektowania podstawowych standardów etycznych i zawodowych sprawia, że pogarsza się jakość kształcenia na uczelniach wyższych i poddaje w wątpliwość wagę wyższego wykształcenia. To sprawia, że studia stają się nie wyjątkową intelektualną przygodą, a "konieczną" i przykrą drogą po "papierek". Przyjmuję do wiadomości, że dysponuję źródłami pomocy, które pozwolą mi wykonać pracę, ucząc się przy tym umiejętności potrzebnych później w życiu - samodzielnego, krytycznego, ale także kreatywnego myślenia przy rozwiązywaniu problemów, jakie napotkam jako inżynier w swoim życiu i karierze później, co jest bardziej wartościowe, niż zaliczenie jednego kursu na studiach łatwiej, na lepszą ocenę. Pozwala to myśleć w szerszej perspektywie i uświadamia, że studia służą rozwojowi, a nie tylko zaliczeniu. Jestem wtajemniczony także w to, że prowadzący moje zajęcia czerpie wiele satysfakcji z obserwowania moich rzeczywistych postępów umiejętności i rozwoju intelektualnego, niezależnie od poziomu moich początkowych umiejętności i wiedzy. Wiem, że moja samodzielna praca jest niezbędna do mojego rozwoju jako człowieka i jest niezbędna do obiektywnej oceny moich umiejętności i wiedzy. Imię, nazwisko i indeks