Warcaby angielskie - środowisko badania heurystyk

instrukcja obsługi


Elementy interfejsu

Okno główne programu

Główne okno programu zawiera aktualny stan warcabnicy oraz pasek menu pozwalający na zmianę ustawień gry.

Poszczególne pionki wyglądają następująco:

wp

Pionek gracza górnego

   

wk

Damka gracza górnego

   

bp

Pionek gracza dolnego

   

bk

Damka gracza dolnego

Menu zawiera następujące opcje:

Sterowanie pionkami

Aby przestawić pionek z jednego miejsca na inne należy przeciągnąć go za pomocą myszy na docelowe pole. Należy zauważyć, że można to wykonać jedynie wtedy, gdy ruch przypada na gracza ludzkiego, który jest właścicielem danych pionków oraz gdy wykonywany ruch jest zgodny z zasadami. Gdy ruch przypada na gracza sterowanego za pomocą sztucznej inteligencji, pionki przestawiane są automatycznie.

Edycja planszy

Aby uruchomić tryb edycji planszy należy z menu Ustawienia/Plansza wybrać opcję Edytuj. Aby zatwierdzić wprowadzone zmiany należy zresetować grę. Pionki rozstawia się za pomocą myszy:

warcabnica

Główne okno programu

Okno kontroli gry

Okno kontroli gry pozwala na kontrolę przebiegu gry oraz przechowuje aktualne statystyki graczy.

Okno zawiera następujące przyciski:

Statystyki graczy

Statystyki graczy są prezentowane w trzech polach tekstowych i oznaczają kolejno:

control

Okno kontroli gry

Okno interfejsu heurystyki

Okno interfejsu składa się z pola tekstowego oraz paska menu. Pole tekstowe umożliwia użytkownikowi wprowadzenie własnej funkcji heurystycznej. Szczegółowy opis API funkcji oceny znajduje się TUTAJ.

Menu zawiera następujące opcje:

Format wprowadzania funkcji heurystycznej

Wprowadzona w polu tekstowym funkcja heurystyczna musi być zgodna z przykładem uzyskanym za pomocą opcji Opcje/Wczytaj przykład. Brak linii kodu oznaczonych jako wymagane spowoduje odrzucenie wprowadzonego kodu źródłowego. Należy zauważyć, że ciąg znaków set jest niedozwolony i jego obecność również spowoduje odrzucenie wprowadzonego kodu źródłowego.

Funkcja wewnętrzna

Wybór opcji Opcje/Wczytaj funkcję wewnętrzną spowoduje wyświetlenie w oknie stosownego komunikatu. Wybór którejś z opcji zapisu spowoduje zapis wewnętrznej funkcji oceny wskazanemu graczowi. Należy przy tym zauważyć, że wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany w wyświetlonym komunikacie spowoduje niepowodzenie operacji i próbę przyjęcia zmienionego tekstu jako nową funkcję heurystyczną.

Wysyłanie wiadomości do okna log

Aby wysłać własną wiadomość do okna log z poziomu funkcji oceny, należy skorzystać z metody Judge.updateLog(String message).

heurystyka

Okno heurystyki

Okno log

Wszelkie zmiany wprowadzone w programie przez użytkownika oraz historia gry są zapisywane w oknie log.

log

Okno log


Przydatne strony

- opis API funkcji oceny
- strona Wikipedii warcabów angielskich