Zadanie z języka AIML - programowanie botów konwersacyjnych

  1. Zapoznaj się z językiem AIML, np. przeczytaj ten tutorial.

  2. Zapoznaj się z dostępnym oprogramowaniem, w szczególności zainstaluj jakiś interpreter AIML, jak np. jeden z najpopularniejszych napisany w Javie Program D. Przegląd innych interpreterów

  3. Opracuj według własnego pomysłu scenariusz scenki rodzajowej w stylu: Scenka powinna mieć możliwie wąski temat rozmowy, aby łatwo było przewidzieć możliwe warianty odpowiedzi.

  4. Napisz program w AIML (zbiór reguł zwanych w AIML kategoriami) realizujący dany scenariusz rozmowy, uruchom pod wybranym interpreterem AIML, dopracuj szczegóły programu, aby możliwe były różne warianty rozmowy. Koniecznie przetestuj z udziałem innej osoby (koleżanki/kolegi).

  5. Interpreter AIML "Program D" można uruchomić na diablo i panamincie:
    /usr/local/programd/bin/simple-console
    
    lub
    /usr/local/programd/bin/simple-gui-console
    
    Domyślnie definiowany jest SampleBot, dla którego można załadować własne pliki definicji reguł przez wywołanie typu:
    /load MojBot/*.aiml
    

Aktualizacja: Tuesday, 07-Oct-2014 10:49:54 CEST